Ο ναός του τρόμου – 15 πράγματα που δεν γνώριζες για το Ψυχώ του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Είναι μια από τις ταινίες που έδωσε πνοή στον κόσμο των θρίλερ. Ακόμη και αν είναι από τις καλές και παλιές, μην νομίζεις ότι ξέρεις τα πάντα γι' αυτήν... Πώς κατάφερνε η Τζάνετ Λέι να εμφανίζεται σε όλα τα σημεία; Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ είχε ζητήσει να κατασκευαστούν ομοιώματα της! Ο Χίτσκοκ αγόρασε τα δικαιώματα για τη νουβέλα του Ρόμπερτ Μπλοχ για 9.500 δολάρια. Η νουβέλα του Μπλοχ βασίζεται πάνω στον δολοφόνο Εντ Γκέινς, ο οποίος έμενε

40 μίλια μακριά από τον συγγραφέα. Ο Χίτσκοκ έγινε σαφής να μην επιτραπεί η είσοδος στους αργοπορημένους θεατές, προκειμένου να διατηρήσει τις ανατροπές στη ταινία. Αυτό του έδωσε μεγάλη δημοσιότητα. Η ταινία έχει κάποιες ουσιαστικές διαφορές από το βιβλίο. Η μαεστρία του σεναριογράφου Τζόζεφ Στεφάνο, ήταν πως έκανε την Μάριον Κρέιν βασικό χαρακτήρα, τη στιγμή που στο βιβλίο αναφέρεται μόνο σε 2 κεφάλαια. Η περίφημη σκηνή στο μπάνιο τραβήχτηκε από 77 διαφορετικές κάμερες. Χρειάστηκε μια εβδομάδα για να ολοκληρωθεί. Το Ψυχώ έκανε 15 εκατομμύρια δολάρια στις εισπράξεις και χαρακτηρίστηκε η μεγαλύτερη επιτυχία του Χίτσκοκ. Η Paramount έβρισκε το Ψυχώ πολύ κακή ιδέα για τον κινηματογράφο και δέχτηκε να κάνει την παραγωγή, μόνο όταν ο Χίτσκοκ τους ανακοίνωσε πως θα το σκηνοθετήσει ο ίδιος και θα παραιτηθεί του μισθού του. Τελικά έβαλαν στη τσέπη το 60% των κερδών. Το ξενοδοχείο Bates που χρησιμοποιήθηκε στη ταινία, δεσπόζει ακόμη στα Universal Studios του Λος Άντζελες. Η Τζάνετ Λέι πήρε μόλις 25.000 δολάρια για τον ρόλο της. Δηλαδή ούτε το 1/4 από όσο συνήθιζε να παίρνει. Απλά ήθελε πολύ να δουλέψει με τον Χίτσκοκ. Η σκηνή στο μπάνιο δεν προβλεπόταν να έχει μουσική. Όμως ο Μπέρναρντ

Χέρμαν επέμενε τόσο πολύ να δείξει την μελωδία του στον Χίτσκοκ, που ο σκηνοθέτης ενθουσιάστηκε και του αύξησε τον μισθό. Στο βιβλίο, η Μάριον Κρέιν δεν πεθαίνει από μαχαιριές, αλλά αποκεφαλίζεται. Το Ψυχώ παραλίγο να μην συμβεί. Ο Χίτσκοκ ετοίμαζε το No Bail For The Judge με την Όντρεϊ Χέπμπορν, το οποίο εγκατέλειψε για χάρη του Ψυχώ. Στο opening της ταινίας, η Μάριον εμφανίζεται με λευκό σουτιέν γιατί είναι ακόμη αθώα. Μόλις κλέβει τα χρήματα, εμφανίζεται με μαύρο για να τονίσει το darkside της. Το σπίτι των Bates είναι βασισμένο σε πίνακα! Το The House By the Railroad, είναι δημιούργημα του Έντουαρντ Χόπερ.

Via

          SenariOgrafoS.gr

Νεότερη Παλαιότερη
Bookmark and Share