Την πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών καταλαμβάνει η Ελλάδα αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο...
του 2016, σύμφωνα με την οποία 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ το 34% για την οικονομία.
Σημαντική ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψε στα περσινά επίπεδα. Επιπλέον, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 82% των ερωτηθέντων (-2%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο).
Σε σχέση, όμως, με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, είναι αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, σταθερά το 76% των Ελλήνων φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική του κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό 33% αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.
Τέλος, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.
Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για ρουχισμό (62%).
Δείκτης αισιοδοξίας
Όσον αφορά στην πορεία του δείκτη αισιοδοξίας των καταναλωτών, στην Ελλάδα μειώθηκε κατά μία μονάδα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο φαίνεται να σταθεροποιείται στα επίπεδα των 98 μονάδων τα τελευταία τρίμηνα. Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης είναι αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (111 έναντι 108), ενώ παρέμεινε σχετικά σταθερός στις ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (107), στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (89) και στη Λατινική Αμερική (78).
Ειδικότερα, για την Ευρώπη (79), ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2016. Αναλυτικότερα, αύξηση του δείκτη παρατηρήθηκε σε 22 από τις 34 ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίζεται στη Δανία (112 έναντι 105), στην Ολλανδία (91 έναντι 85), στη Λευκορωσία (55 έναντι 50) και την Ουκρανία (52 έναντι 46). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Πορτογαλία (66 έναντι 72), στη Λιθουανία (73 έναντι 79) και στο Βέλγιο (76 έναντι 82). Μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (24%) εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια, με αναφορές στο 20% για το καθένα.
Via
του 2016, σύμφωνα με την οποία 4 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ το 34% για την οικονομία.
Σημαντική ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψε στα περσινά επίπεδα. Επιπλέον, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 82% των ερωτηθέντων (-2%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο).
Σε σχέση, όμως, με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, είναι αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες. Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, σταθερά το 76% των Ελλήνων φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική του κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό 33% αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.
Τέλος, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.
Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για ρουχισμό (62%).
Δείκτης αισιοδοξίας
Όσον αφορά στην πορεία του δείκτη αισιοδοξίας των καταναλωτών, στην Ελλάδα μειώθηκε κατά μία μονάδα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο φαίνεται να σταθεροποιείται στα επίπεδα των 98 μονάδων τα τελευταία τρίμηνα. Αναλυτικότερα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης είναι αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (111 έναντι 108), ενώ παρέμεινε σχετικά σταθερός στις ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (107), στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (89) και στη Λατινική Αμερική (78).
Ειδικότερα, για την Ευρώπη (79), ο δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2016. Αναλυτικότερα, αύξηση του δείκτη παρατηρήθηκε σε 22 από τις 34 ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίζεται στη Δανία (112 έναντι 105), στην Ολλανδία (91 έναντι 85), στη Λευκορωσία (55 έναντι 50) και την Ουκρανία (52 έναντι 46). Στον αντίποδα, η μεγαλύτερη πτώση στην αισιοδοξία εντοπίζεται στην Πορτογαλία (66 έναντι 72), στη Λιθουανία (73 έναντι 79) και στο Βέλγιο (76 έναντι 82). Μεταξύ των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τρομοκρατικές επιθέσεις (24%) εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση από το τελευταίο τρίμηνο του 2015, ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια, με αναφορές στο 20% για το καθένα.
Via